Och hej vad det gar!

Jaa, ska vi gora ett nytt forsok med denna lilla blogg kanske? Det ar sa svart att skriva pa resedagboken for de flesta ganger jag kanner for att skriva sa har nagon annnan redan gjort det, sa da kan jag ju lika garna ventilera mig har.

Har inte sa mycket tid kvar pa min internetbiljett sa jag skriver det jag hinner. Just nu ar vi i alla fall i Chiang Mai uppe i norra Thailand. Har ar det helt underbart, skon luft och och en harlig stamning. Igar begav vi oss ivag pa en trekkingtur in i djungeln. Nar vi ska hamta upp tre personer till vid ett annat hotel sa kliver Magnus, en som vi traffade i Bangkok pa, hur otippat ar inte det liksom? Vi blev ju saklart tokglada och hade hur kul som helst. Vi akte bil i ca tre timmar innan vi kom fram. VI gick forst igenom en skola dar barn fran Mong-stammen gar, valdigt sota in sina stamtypiska klader. Kakade lunch och begav oss sedan ibvag pa var vandring. Efter nagra timmars vandring genom en snustorr djungel kom vi i vart fall fram till Jungle Hut dar vi skulle overnatta. Det ar ett stalle mitt i djungeln som bestar av ett stort bambuhus dar man sover, nagra smahus dar guider sover och en eldstad. Bredvid rann en back och sa fanns det ett vattenfall som vi sjalvklart badade i! Valdigt idylliskt! Kvallen slutade med for mycket riswhiskey for de flesta, det ar tydligen oartigt att tacka nej har, sa formen hos de flesta idag var val nagot reducerad. Vi klarade trots allt vandringen och ar nu hemma pa hotellet!

Nu tar min tid snart slut, uppdaterar snart igen!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0