Fortsatt uppdatering av gångna helgen.

Lördag
I lördags bestämde vi oss för att åka till ett ställe som heter Delsjön och ha picnic. Vi tjejer skulle mötas lite tidigare hos Bea och fixa lite, men när jag väl kom dit så var bara Bea och Tina där. Ida hade fått krångel med bilen så en bärgningsbil var på väg. Den där Ida har problem med bilar hon, stackars stackars. När hon väl kom sen bar det iväg till Delsjön i samlad tropp och vid det laget var vi ett helt gäng. Ida konstaterade att det nog är tur att det är jag och Tina som ska köra i en bil själva upp till Lofoten utan henne, eftersom hon verkar ha någon form av förbannelse över sig eller nåt, haha! Vid delsjön mötte vi några till och när alla gjort sig hemmastadda där så blev det fika, pannkakor för min del. Tina var så djärv så att hon badade, första gången i år, trots att det blåste kallt. Modigt! Sedan blev det beachvolleyboll, vi som går TU mot resten och gissa vilka som vann? TU såklart! Jag var stabil där bak i mitten ;) Efter två matcher satte vi oss för att vila lite, men det började blåsa småspik så vi drog oss hemåt allihopa. Ida och tjejerna skulle på konsert i kyrkan på kvällen, men jag hade blivit förkyld och var allmänt osugen på att vistas bland en massa folk så jag hakade på killarnas erbjudande om grillning och El Classico istället. Hann hem för att dumpa sakerna och ta på mig varmare kläder och sen bar det iväg hem till Mackan, premiär för mig! Jättemysig lägenhet. Killarna hade fixat grillar och mat så när vi kom satte vi igång grillarna för alla var ju vrålhungriga. Bor man i stan och i lägenhet är det inte alltför lätt att hitta något stället att grilla på, denna gången inräknad. När vi tänt grillarna och lagt på korvar på ena öppnar en tant fönstret och vrålar att vi måste flytta grillarna för att det ryker in hos dom. Inte lätt att flytta ett par tända engångsgrillar kan jag lova! Mackan sprang in och skulle hämta grytlappar, men innan han ens kom ut igen så öppnade tanten fönstret igen och var ännu mer förbannad och tyckte vi skulle sparka iväg dom och hälla vatten på dem. Hur ska vi då kunna grilla?? Till slut flyttade vi grillarna och fick allt grillat. Satte oss framför matchen och käkade och njöt. Somnade efter matchen när alla satt och pratade, mest på grund av att min förkylning blivit sämre. Var väl hemma vid halv elva och somnade som en stock! Skönt :)

Söndag
Vi skulle ses i skolan klockan tio, så klockan ringde halv nio. Vaknade tidigare (trodde jag i vart fall) och tänkte att om jag skulle hinna duscha också så borde jag gå upp nu så jag hinner. När jag reser mig upp och kollar på klockan så är den 08.29. Ojdå! Hoppade in i duschen, slängde i mig frukost och åkte till skolan. Mådde inte speciellt bra, men en förkylning har ju ingen dött av! Vi hann i alla fall skriva klart vår miljöuppgift som vi planerat, vilket kändes skönt. Träffade även en i andra projektgänget som kände sig lite lost i vad som skulle göras, så vi hann klara upp det. Konstaterade även att vi hade möte med vår handledare på tisdag, 4/5. Upptäckte igår när jag skulle sova att den 4:e var idag, ajdå! Fick sätta igång och skriva i ren panik fast näsan rann och hela kroppen skrek efter sömn. Men vad göra liksom? Efter vi varit i skolan, för att hoppa tillbaka i tiden litegrann, åkte vi in till stan och mötte Tina. Skulle nämligen köpa klätterutrustning, spännande! Ida har lovat att lära oss klättra i Lofoten eftersom vi inte hunnit ta något klätterkort här. Då kan det ju vara bra att ha grejor! Dock så gjorde det ett rätt stort hål i min redan tunna plånbok, men jag ser det som en investering till vår resa. Den börjar ju faktiskt redan i Lofoten, som är en resa i sig bara det! Efter shoppingen skulle Ida, Tina och Rickard klättra, men jag fick bege mig hemåt och krya på mig. Slocknade vid elva, efter panikskrivningen. Sov dåligt och vaknade flera gånger, tror nog att jag hade lite feber faktiskt. En söndag som kändes typ som en torsdag, så känslan när man vaknade var lite skum.

Måndag
Idag var jag seg som attan när jag vaknade som sagt. Sov med öppet fönster för jag var så varm igår och det gick faktiskt att somna fast att spårvagnarna gick natten lång! Man vänjer sig nog med det antar jag. Annars så har dagen varit bra, har fixat både det ena och det andra faktiskt. Känns skönt! Ska försöka hinna förbi Clas Ohlson imorgon också och köpa flyttkartonger. Frågan återstår fortfarande hur jag och sakerna ska komma hem, men det ska nog ordna sig på något sätt. Får se till att packa smart, så att det mesta som ska med till Lofoten är packat i typ två väskor eller nåt och resten i lådor. Mycket som sker nu, har inte tid att vara förkyld och febrig. Dessutom blir man bara deppig och det suger ju! Men det är bara att borsta av sig och knalla på igen. Åh, pratade med min Jennie på msn förut och ååååhh, vad jag vill att Uppsala och gbg ska ligga nära varandra. Alldeles för långt bort och speciellt såna här gånger när man känner att man behöver varandra! Usch och fy. Men vi vet att vi har varandra, alltid <3 Nej, nu ska jag ta och sova och bli frisk hade jag tänkt. Satsar nog på att vara i skolan vid nio-tiden i morgon, helt beroende på hur jag känner mig. Känner jag mig som en klubbad säl så är det ju ingen idé, men jag intalar mig själv att jag är bättre imorgon! Det sitter i huvet säger Christian. Får tro på det då! Sov så gott allesammans.

Kommentarer
Postat av: jennie

ja verkligen så välbehövligt samtal du! Kändes sååå mycket bättre efter de :)

2009-05-05 @ 11:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0