Den gångna helgen dårå.

Oj, vilken skön långhelg det har varit! Den har gått lite väl fort, men det gör de väl alltid? Ett litet sammandrag i vart fall.

torsdag och valborgsmässoafton
Dagen började med en efterlängtad sovmorgon till sisådär halv nio. Upp och duscha och fräscha till mig innan Ida kommer. Vi åker och handlar godsaker till vår pastasallad som vi fixar i ordning. Åker in till Slottsskogen och myser i solen med mycket blandat folk! Rickard sluter upp efter ett tag, även Tina och Bea droppar in. Efter det bar det iväg in till stan, Avenyn närmare bestämt, för att titta på Cortégen. Min allra första Cortége dessutom! Några av killarna var med och byggde så vi gjorde upp en strategi för att de skulle se oss är vi stod på en staty och gjorde oss längre. När de väl kom skrek vi allt vi hade och de blev nog lite full i skratt när vi, fem tjejer, hade klättrat upp på en staty för att se något, haha! Efter Cortégen bar det av hem till en annan tjej som skulle ha lite fest i Örgryte. Det var väldigt roligt, vi belägrade nämligen köket och körde ett ölspel, eller drickspel snarare, med en kortlek. Vid kvart i ett drog vi oss till tåget och jag följde med Ida hem och sov där. Kort och gott, en bra dag alltså!



Och så killarnas vagn dårå, Monark 2009!



fredag och första maj
Vi vaknade vid elva tiden och satte oss ute på Idas altan och åt frukost. Redan på förmiddagen var det ruskigt varmt! Tina droppade in vid tolv, vi skulle ju nämligen ses hos Ida och planera resan till Lofoten och även vistelsen där. Killarna skulle också komma, men en av dom verkade vara väldigt svår att få tag på. Vi tjejer satt i alla fall i solen och började planera resan och annat bra att ha koll på innan killarna också slöt in efter två någon gång. Framåt fem begav sig Tina av och vy fyra som återstod plockade fram darttavlan och hade lite tävling. Gissa vilka som vann? Jag och Ida såklart! Dreamteam nr 1 :) Beslöt oss för att vi skulle vara kvar hos Ida och grilla på kvällen så Ida gjorde en kanongod smoothie åt oss innan vi gick och mötte Fredrik vid tåget och handlade maten. Vi hade ju trots allt inte ätit sen frukost! Maten blev god och jag och killarna  begav oss till tåget vid ett-tiden.



Nu ska jag kolla på film, Never been kissed. Kommer ihåg när den kom. Jag och Elin kollade på den på bion i Askersund. Man kände sig så stor, haha! Mer update om helgen senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0