Nu är det dags för nya tag.

Idag började vi på en ny läsperiod. Som det känns nu kommer det bli en tuff vår med MYCKET plugg! Sjukt mycket att göra, men det är alltid trevligt att vara sysselsatt. Dessutom så är det ju sista pluggandet innan ett år av äventyr! Oj, så jag längtar. Kan knappt fatta att det är sant.

Idag har jag tvättat och donat. Behövdes verkligen, tvättkorgen var överfull och alla mina strumpor låg i den. Gjorde våfflor till kvällsmat också, mums! Det var verkligen längesen jag åt det så det tänkte jag att jag kunde unna mig.

Helgen var bra, som alla helger är nuförtiden! Alltid roliga saker att se framemot. I fredags var vi 18 stycken från klassen och spelade Laserdome, det var ju Idas födelsedag! Det var grymt kul, fast att jag kom trea från slutet, haha. Min poäng blev -29. Jaa, jag lyckades med att få minuspoäng! Tur att man inte är en dålig förlorare, jag hade sjukt roligt ändå :) Efter laserdome åkte jag med Ida hem och sov där för på lördagen åkte vi tjejer till Ullared för shopping medan killarna åkte till Lager 157. Det blev en riktig mysdag med lagom shopping för min studentekonomi! På vägen hem stannade vi vid en sjö och grillade korv på en engångsgrill vi köpt, supert! Det var ju inte alls blött eller kallt ute....

På kvällen var vi hos Christian och kollade på Melodifestivalen och åt tacos. Väldigt mysigt! Beslutade mig i sista sekund för att hänga på ut, nykter då :) Blev såååå sugen på att dansa och visst blev det dansa av! Hade jättekul.

Igår var det städdag, vilket verkligen behövdes här hemma. Jag och Fredrik tog en prommis till Ica i det VÄLDIGT fina vårvädret, mycket skönt! Blev tokvarm.. Sen kom min Ida förbi och så käkade vi lite och kollade på en film. Ett väldigt bra avslut på helgen!

Idag var det alltså en ny läsperiod som började. Jag hade ju tänkt åka hem på torsdag redan eftersom jag inte varit hemma på så länge, men det sket sig. Vi har först en övningslektion i "Kvalitetsstyrning i produktutveckling" hela torsdag eftermiddag och sedan en obligatorisk gruppuppgift hela fredag eftermiddag i "miljö- och energiteknik". Det blir hemresa fredag vid fem eller nåt sånt i stället.

En ny och längre kabel att ha mellan datorn och stereon inhandlades idag också, weeeei! Nu kan jag sitta i soffan med datorn och ändå lyssna på musik. Thanx Fredrik :)

Nu hade jag tänkt att ta tjuren vid hornen och börja läsa lite Energiteknik faktiskt. Ska rota fram den HEMSKA Termodynamik boken igen, usch. Den kanske har blivit lite bättre nu när man har läst ett tag och fått in studierutiner? Jag intalar mig det i alla fall.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0