Grå söndag.

Usch, idag är det en sån där typiskt grå söndag. Den ska ändå ägnas till plugg så det kanske inte gör så mycket ändå? Det regnar ju inte ute i vart fall, alltid något positivt. Fick ett tråkigt och ledsamt besked igår. Det var ändå lite väntat, men saker blir alltid mer påtagliga och jobbiga när man får det bekräftat. Fick ingenting annat gjort igår, mer än att gå och handla mat i princip. Kändes tungt. Man känner sig så himla liten och hjälplös, finns inget man kan göra för att det ska bli bättre. Man måste verkligen komma ihåg att visa sina när och kära omtanke och kärlek så länge man lever, för en dag tar det ju slut. Det är det som kallas livet tydligen.

Nu ska jag bädda sängen och sätta mig för att plugga. Ida kommer om en timme eller så, då är det 200 % plugg som gäller. Det börjar verkligen dra ihop sig! Ikväll blir vi åtta vänner som ska gå på bio. Män som hatar kvinnor. Jag är lite orolig för att jag ska bli besviken eftersom jag läst boken, men jag får försöka sänka mina förväntningar lite så kanske det kan bli bra? Jag har ju hört och läst att vissa saker inte är som i boken, just för att det skulle bli så fel på bioduken. Vi får se, jag är sjukt sugen på att se den nu i alla fall! Det är skönt att vara sysselsatt hela tiden, då blir det lite lättare.

Saker och ting snurrar runt i mitt huvud som inte borde snurra runt. Jag funderar så mycket nuförtiden, på allt och ingenting. Jag har i alla fall bestämt mig, det här ska bli mitt år! Det ska bli grymt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0