Första helgen utanför Göteborg på LÄNGE!

Jaa, idag åker jag hem till Askersund för första gången sen i julas. Oj, vad tiden går fort när man har roligt ;) Just nu känner Göteborg mer och mer som hemma, vilket känns skönt. Allt blir så mycket lättare då! Jag trivs som fisken i vattnet i min lilla lägenhet, den är så fiiiiin :)

Har ingen stor väska här, de är i Askersund så jag har fått packa två mindre väskor med saker istället. Ska ju ha med mih gummistövlar och lite vintersaker hem, vi ska ju ut i skogen i morgon och då måste man vara ordentligt klädd! Datorn ska med hem också, så jag ska hoppa in på Nordstan på vägen till skolan och köpa ett sånt där slimmat fodral till den så man bara kan stoppa ner den i väskan utan att den blir helt fördärvad, ledsen och får för sig att sluta fungera igen. Hemska tanke!

Igår hade vi filmkväll hos Christian, alltid trevligt att umgås lite och mysa. Vi kollade på Bedtime Stories, den var söt men lite barnslig. Fast det är såna som är sköna att titta på vissa dagar, man behöver liksom inte tänka, bara vara! Mycket njutbart.

Det börjar också dra ihop sig mer och mer till min vistelse i Lofoten och början på mitt livs äventyr! Som jag längtar. Vilken tur att jag träffade min pingla Ida som vill hänga med ut på äventyr, och som gillar äventyr ännu mer än mig! Tackar ;) Jobb har vi fått, så nu återstår bara resten... Ska bli så grymt kul, längtar! Som sagt, detta ska bli MITT år fyllt med härliga upplevelser.

Annars har jag nog itne så mycket att förtälja? Sista tiden när aktiviteten på denna blogg varit väldigt låg och ni därhemma har varit ovetandes om mitt liv härnere, har det hänt så mycket saker och jag har velat skriva om så mycket, men det blev liksom för mycket så istället för ord kom ingenting. Så tokigt det kan vara? Nu är jag ju i alla fall igång igen, vilket är bra för man behöver ju få skriva av sig ibland!

Nu ska jag ta och packa ihop det sista och sen äta lite innan jag ska in till stan, för att sedan ta mig till skolan för en övning i Hållbar Utveckling. Äntligen känns det som att man läser lite kurser man VERKLIGEN har användning av, gött!

Fick just ett sms från Mackan, han sa att de två sista Stieg Larsson filmerna ska visas på bio ändå, weeeei! Mycket bio blire...

Ha en bra fredag! Tjingeling ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0