En resa genom sverige.

Nu är flygbiljetten upp till Norrlan bokad, skönt. Torsdag 12.50 bär det av. Känns både skönt och lite panikartat på något sätt, svårt att förklara. Åker med pappa hem på söndag vilket är skönt för då får vi lite kvalitetstid också, även om jag ha på känn att man kanske inte är alltför talför hela resan.

Idag var jag och Ida kvar ändå till sex i skolan. Vi skrev på vårt miljöprojekt och jag kan ju säga att det märktes att vi inte setts sen i onsdags! Vi pratade om väldigt mycket som inte hade med skolan att göra, skrattade och flamsade. Imorse tyckte vi att vi hade hur god tid som helst till plugg, hela eftermiddagen liksom, vi kommer ju hinna massor, men i slutändan blev det bara miljöprojekt ändå! Det sociala måste ju ändå upprätthållas också och vi hade en del saker att uppdatera varandra om ;) Följde med henne en sväng till h&m eftersom jag sett en kjol där som passade henne som hand i handske, så den fick hon med sig hem. Hur fin som helst!

Imorgon har jag sovmorgon till elva, men jag ska FÖRSÖKA ta mig upp lite tidigare och plugga lite. Just nu är jag mestadels trött, borde nog vända snart när det är så ljust och fint ute ändå till efter åtta på kvällen! Det är nog bara allting som snurrar i mitt huvud just nu. Både bra och mindre bra saker. Mer säger jag inte :)

Fick tillbaka tentan i elteknik som vi gjorde 10 mars, fick en fyra så det får jag vara nöjd med! Hade SLARVAT på en uppgift så jag blev lite arg på mig själv. Det fanns ändå en chans till femma om jag bara samlat mina tankar lite. Å andra sidan var det ju den veckan då all otur koncentrerades på just mig, så jag var väl inte riktigt mig själv. Är rätt nöjd ändå :)

Ida visade kort från Lofoten också, åh vad jag längtar! Det var så fint och jag bara längtar efter att få jobba järnet. Även om det är själva resan efter som är äventyret så är Lofoten ett äventyr i sig, det kommer bli såå grymt. Tänk vilken tur man kan ha i livet egentligen. Ha friheten och MÖJLIGHETEN att åka och se världen, klart man inte tackar nej!

Nu ska jag ta och diska och fixa lite här hemma. Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: jennie

hoppas allt det jobbiga känns lite bättre om några dagar och att det bra bara blir bättre :)

2009-03-31 @ 23:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0