Städ- och tvättorsdag!

Yes, idag var det dags att tvätta. Jag förstår inte hur tvättkorgen kan bli full så fort, känns ju som om jag nyss tvättade ett helt lass. Konstigt! dags att städa lite i badrummet också och ordna till det lite grann. Några kort KANSKE kommer upp, så att ni får se vad jag kommer hem till om dagarna.

Idag ringde också min farbror Christer för att meddela att han var i Göteborg över dagen. Han hjälpte tydligen till på Charm, Chalmers arbetsmarknadsdagar, och undrade om jag skulle dit så vi kanske kunde ses. Tyvärr hann jag inte det, för han skulle åka vid två, tre-tiden nångång och vi hade saker att göra. Vi bestämde i alla fall att vi MÅSTE styra upp och ses för det är ju trots allt inte så himla långt mellan Helsingborg och Götebog! Men det var kul att prata med honom, det var ju ett tag sen!

Jag och Ida satt och cadade lite grann på eftermiddagen, och blev helt galna på det jäkla CAD-programmet som inte alls gjorde som vi ville, utan mest gjorde på sitt egna sätt. Väldigt frustrerande! Och så förstår vi inte hur i hela friden man ska hinna med allting i kursen, speciellt inte eftersom man har ett enda lektionstillfälle där man kan ställa frågor om man har problem. Det finns ju liksom ingen lärobok så vi måste sitta och leka oss fram till rätt sätt och det tar ju sån jäkla tid! Och väldigt ofta kommer vi ju inte fram till hur saker ska göras heller och om det inte finns någon att fråga, vad gör man då? Alla delar till en matberedare ska vara klara på fredag för att vi ska kunna montera ihop den och testköra den i datorn, men vi måste ju ha hjälp med vad vi ska göra, helst typ nu! Jag hade verkligen inte klagat om detta varit slutuppgiften, men nej vi har ju en hel stor uppgift till som han ska presentera på fredag som vi ska göra. Och detta är inte det enda i denna kursen, vi har ju nämligen en tenta också. Ett helt kompendium ska läsas som har att göra med det som alla olika gästföreläsare har pratat om, olika sätt att presentera modeller samt tillverkningssätt. Ujuj, ibland känner man sig liten!

Nej, nu måste jag sätta igång och greja så att jag hinner lite innan första tvätten är klar om 30 minuter! Ciao!


Åre, den finaste dagen :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

haha, ja du jossan jag förstår om det känns lite kämpigt, särskilt om du tror att det är tvättorsdag idag och inte tvättisdag, då lär du bli besviken imorgon när du inser att det är onsdag och inte fredag :p

2009-02-10 @ 22:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0