Redan söndag!

Ojoj, tiden går verkligen fort när man har roligt. Får väl fortsätta uppdatera er om veckan som som varit då! I onsdags sov Ida här och vi lagade världens lyxmiddag, jättepasta med köttfärssås. Lite efterrätt till det med, kokosbollar :) Underbart gott! Vi kollade också på Wall-E som vi blivit tipsade om, den skulle vara jättemysig och gullig men vi blev nog lite besvikna tror jag. Den var lite skum och den utspelade sig i rymden. Och den var ju tecknad också! Lite söt var den allt, men jag hade faktiskt överlevt även om jag inte sett den.

På torsdagen var vi lediga så vi åt långfrukost och kollade på Sex and the city och bara slappade. Vi insåg att vi var tvungna att göra förberedelseuppgifterna till Ellabben som var i fredags så vi samlade lite krafter och fick det gjort, väldigt skönt! Efter det hade vi inte så mycket att göra, det var i princip bara CAD vi kunde göra men då var vi tvungna att åka till skolan så vi beslutade oss för att åka in till stan i stället. Tänkte köpa ett par jeans, men jag tappade tålamodet ganska fort, haha. Hatar att prova jeans, inga som passar! Så Ida åkte och träffade en av sina kompisar och jag åkte hem och hade tänkt plugga lite grann, men det blev matlagning, lite mer Sex and the city och en väldigt sen kväll.. Tack tack säger jag till Ida som också ville ses lite senare i skolan på fredagen, nämligen vid tio. Ingen skada skedd då liksom!

På fredagen sågs vi tio i skolan och skulle rita CAD. Jag och Ida insåg ganska snart att vi hade lite kommunikationsproblem, den ena sa en sak och den andra en annan och så satt vi där och bara tittade. Haha, så kan det gå! Men vi lyckades ju faktiskt åstadkomma en hel del på vårt väldesignade hålslag, inte illa pinkat :) Sen hade vi Ellabben och blev faktiskt kalra först (!) vilket var hur skönt som helst. Då hann vi gott och väl iväg till fysiken för att träna AfroPowerDance! Yes :) Det var jätteroligt, verkligen! man skulle låtsas att man var var på savannen, hur mysigt är inte det?? Och jag tänkte efter passet att jag nog inte får någon träningsvärk, men neej, korvarna på ryggen är stenhårda och gör ont. Så visst tog det ändå! Sen bar det av på en liten utflykt som var kall men rätt rolig, mer kan jag nog inte säga!

Igår var det melodifestival och även myskväll här i Josephines mansion! In till stan först för att hitta ett par jeans eftersom det inte lyckades sist. Hittade ett par byxor i vart fall, men det var inte direkt såna jag tänkt mig. Dom var dock billiga så jag ska väl inte klaga! Sen kom Fredrik in till stan när jag och Ida gick in i väggen, vi skulle nämligen leta reda på lite surprise-saker till kommande party. Såklart så stängde ju Buttericks precis när vi kom dit, men det löste sig i alla fall som tur var. När det var fixat gick vi och handlade mat till kvällen, det skulle bli tre-rätters! Kräftor, kyckling med mango-chutney och hembakade semlor till efterrätt! Mums :) Mackan och Bea kom vid sju-tiden och gjorde oss sällskap. En mycket trevlig kväll kan man sammanfatta det hela!

En väldigt händelserik vecka med andra ord. Skoj skoj! Nu ska jag göra mig i ordning lite och sen får vi se vad jag hittar på. Vill VERKLIGEN hitta ett par jeans, hur svårt kan det vara egentligen? Just det, igår snöade det som tusan men idag är det 4 plusgrader och blask. Göteborg i ett nötskal! Nej, nu ska jag sätta igång här. Ciao!

Kommentarer
Postat av: jennie

åh jossan jag älskar Wall-E filmen! så himla hemskt och kul samtidigt att alla blir feta och jorden går under av skräp om vi fortsätter så här. Tycker den är superhärlig :D

2009-02-22 @ 18:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0