Som en ytterligare påminnelse om att det snart är dags..

När jag kom hem för en stund sedan och hämtade posten låg både ett kuvert från Göteborgsvarvet och min träningstidning i brevlådan. Försöker världen säga något? Typ att jag borde börja träna stenhårt nu eftersom jag snart ska springa två mil. Jaja, det ordnar sig!

Igår var vi iväg på match på Ullevi, ÖSK mötte IFK. Vi var två ÖSK:are och sex IFK:are, så vi var i underläge redan från början kan man säga! Dagen började som vanligt med skola och efter det bar det iväg in till stan för att förtära lite mat i solen. Det blev BK takeaway, vi är ju faktiskt fattiga studenter, för att sedan tas med och möta killarna vid Heden. De satt och tittade på DSC, chalmers sportklubb, som hade någon uttagning till en cup på lördag. Satt där ett tag, åt och drack god öl i solen. Sedan bar det iväg till Ullevi för att heja frma vårt kära Örebro till seger, men det var itne så lätt faktiskt. Morfar, jag gjorde mitt bästa men det höll inte! Alvbåge gjorde dock ett strålande jobb i målet :)

Idag har jag och Ida spenderat halva dagen, närmare bestämt halv nio till kvart över ett, på bryggan. Tvärtemot vad många tror så slöade vi inte, utan vi pluggade faktiskt kvalitet eftersom vi hade dugga på eftermiddagen. Det gick okej, får väl med mig några bonuspoäng i vart fall till tentan. Efter duggan åkte de som bygger Cortege, vilket var en hel del, bort till byggplatsen så det blev bara Rikard och jag kvar. Låg på bryggan och pratade i en halvtimme eller nåt, innnan vi också åka till byggplatsen och spanade. Vi var ju tvungna att se vad våra buddies egentligen håller på med och vad det är vi ska titta på o morgon! Väl där så fick vi världens service, hamburgare och pommes. Underbart! Även denna dag blev bra till slut, vilket kändes skönt. Ett par längre shorts och en tröja hängde med hem också, yeeej! Det var nämligen kaos i kollektivtrafiken när vi skulle hem, en spårvagn och en buss hade krockat nere vid brunnsparken så det var stopp överallt. Så då blev det en promenad på kungsgatan och ner till stan, samt ett par stopp i några affärer.

Idag hade jag tänkt springa, men kom på nu när jag kom hem att jag hade tvättid. Smarta jag slängde inte ens i min jacka som skulle tvättas, vilket egentligen var hela anledningen till att boka tvättid. Istället hänger den i hallen fortfarande, hur smart är jag? Så den får tvättas helt själv sen. Fick nämligen en HEL cola över mig igår eftersom någon briljant människa sparkade en fotboll på mig när vi satt och åt. Inte okej! Borde nog gå ut och springa ändå, men neej, jag orkar inte. Nu ska jag ta och fixa lite här. Imorgon är det valborg, weeei! Dagen ska spenderas i slottsskogen med grillning och skoj, sedan kolla på cortegen och sedan partaj någonstans! Niiiiice. Tjingeling ♥


Jag och Ida pausar på promenad i Floda. Gick förbi Nääs slott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0