Norrland.

Kom upp hit igår efter en mycket behaglig resa med både spårvagn, flyg och buss. Jag älskar ju att flyga, och att vara på flygplatser och kolla på flygplan, så det var ju trevligt faktiskt! Jag blir så barnsligt förtjust när jag ser flygplan och kan stå och titta i evigheter. Att flyga är ju också kul, speciellt när man lyfter!

Igår tog vi det mest lugnt här, åt lite och kollade på TV. Imorse vaknade jag när pappa gick upp och jag trodde jag skulle avlida. Klockan var halv sex! Seriöst? Lyckades somna om, men vaknade rätt snabbt igen av att pappa knallade fram och tillbaka och sjöng. Gnydde lite och sa ordagrant: Seriöst, jag vägrar gå upp såhär tidigt! Klockan var nämligen 07.15. Nejmen somna om då, sa han. Aah, lätt att göra! Så jag bad honom sätta på kaffe och det blev med andra ord en tidig morgon för mig.

Sedan åkte vi till farfar och Vanja på sjukan och hälsade på. Det var skönt att träffa honom, och Vanja också såklart! Fast att han är dålig så har han kvar glimten i ögat vilket är skönt. Sedan gick vi ut på stan (eller byn som man säger här uppe!) och gjorde lite ärenden innan vi gick hem till farmor och åt mat. Sen åkte vi upp till Gubbhögen och fixade litegrann och hämtade några saker. Kul att komma upp dit igen också! Efter det blev det en sväng till farfar igen och nu var han lite piggare eftersom han sovit på eftermiddagen, skönt det. Nu ikväll har pappa gått ut och träffat lite vänner, medan jag har haft en myskväll med farmor! Vi blev tvärsugna på nåt att äta, så vi plockade fram tunnbröd (äkta tunnbröd!!) och fil och så satte vi oss och åt  och pratade. Vi pratade om allt som har med livet att göra, om när hon var ung och om nu, om mig. Vi både skrattade och fällde lite tårar, det var skönt faktiskt! Hon gick inte och la sig förrän nu, måste vara rekord, hehe. Själv sitter och kollar med ett halvt öga på Troja, han den där Brad Pitt är ju sjukt snygg i filmen och lite ögongodis har man ju inte dött av ;)

Imorgon ska vi till Dollar Store, en affär med massor med saker som är billiga här, eftersom farmor vill det. Jag och pappa har ju inte precis något emot det precis, alltid trevligt ju! Sen ska vi såklart hälsa på farfar igen. Det är ju ändå det som är prio ett just nu! Min farfar ♥



Find Me Here
Speak To Me
I want to feel you
I need to hear you
You are the light
That's leading me
To the place
where I find peace, again

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0