Vart är alla föräldrar?

När J kom hem förut efter sin springtur berättade han att det var några ungar (åtta år kanske) som sprang runt på taket till dagiset som vi bor granne med. Jag undrade direkt vart föräldrarna var och insåg att om det hade varit jag som hade varit åtta år och sprungit runt på ett tak och smitit in till ett dagis som man inte ens får vara på så hade mina föräldrar blivit galna. Och med all rätt! Hela dagen idag har det varit ett jävla liv utanför oss, skrik och tjatter. I vanliga fall så är det "bara" det vanliga gänget som hänger nere vid affären och tror att de äger den lilla vändplanen där. Idag var det inte dom som väsnades utan massor med ungar. Kollade precis ut genom fönstret och såg en liten unge springa runt på taket till vårt cykelgarage. En annan står och kastar en tennisboll på dörren in till vårt hus. I nästa sekund ser jag ungen på taket hänga i stuprännan och på något sätt kravla sig ner på marken via den. Hur är dessa barn uppfostrade egentligen? Och hur kan man som förälder låta ens barn springa omkring på regnblöta tak? Dom kan ju ramla ner och skada sig, inte bara lite heller! Jag förstår ingenting. VART ÄR ALLA FÖRÄLDRAR? En fråga jag har ställt mig många gånger sen jag flyttade ner hit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0