kantarellhelg!

Denna helgen har verkligen varit en kantarellhelg! Gick ut på en promenad igår, det var klarblå himmel och en riktig höstdag. Knallade runt lite uppe vid spåret, bland stigar och blåbärsris och vad hittade jag? Massor med trattkantareller! Så det blev en hel drös igår och idag följde J med ut och plockade. Jag tror jag ska ta med mig honom varje gång, det varkar som han har någon form av svamp-radar eller nåt för han gick där på vägen och så smet han in i skogen och då fanns det såklart fullt med trattisar där! Han är rolig den där J ;)

Igår var vi och bowlade på ett ställe här i närheten, det var mycket skoj! Det blev 2-2 så jag förlorade itne i alla fall. Men han borde nog försöka tagga ner med sina tävlingsnerver, det är ju dom som ställer till det :)

Nu är det dags för plugg, materialteknik. Det är lika bra att börja, annars skjuter man bara på det! Ciao!


Kommentarer
Postat av: B&B

Va´ roligt att du hittat svamp !!! Grattis

Vi har varit i Torpa och sett på Rådes kolmila det var också roligt Kram

2008-09-14 @ 16:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0