Helg, men ändå inte..

Yes, idag är det fredag och det har varit en väldigt händelserik sådan! Kan börja från början kanske.

Incident nr 1
Gick upp som vanligt i morse, knallade till bussen. När jag bytte buss och gick på trettio-bussen på Backaplan var det väldigt mycket folk på den. Framför mig stod det en kille och vinglade och lät lite konstigt så jag gick förbi och ställde mig vid mittendörren. Kollade bort mot honom och kände igen honom, han åker ofta bussen samtidigt som mig. Jag tror att han går på en skola för sådana som inte "hänger med i utvecklingen" typ. Han blödde näsblod och inte lite heller. Han frågade om någon hade papper för hans var helt nerblodat, men ingen svarade ens en gång. Det satt fullt med vuxna människor som förmodligen själva har barn. Hur kan man bara sitta och titta på när någon är helt panikslagen och vill ha hjälp? Då blev jag lite förbannad och vände mig om och frågade bakåt i bussen om det var någon som hade papper, men det hade ju ingen (någon på en helt överfull buss måste väl för fasen ha en papperstuss?). Det var någon som hade skrivpapper så jag fick hjälpa honom så gott det gick och slängde det gmala pappret som knappt var papper längre. Vi gick av och in på Pressbyrån och hämtade papperservetter så han kunde ta dem istället. Jag hade bråttom till min laboration så jag frågade om han klarade sig själv, om hans skola låg nära och det gjorde den. Så jag gick till min skola och han iväg åt andra hållet. Det är så typsikt Sverige, att var och en ska sköta sitt! Jag blir så trött, kunde INGEN hjälpa den stackars människan? Jag var inte lite arg när jag kom in på skolan kan jag tala om. Där skedde incident nr 2!
Träffade Gustav vid skåpet och beklagade mig över Sveriges invånare samtidigt som jag packade in jacka och allt anant i skåpet och tog ut block och penna och det som behövdes till laborationen. Oc hvad gör jag då? Jo, jag lägger min kära iPod skåpet och glömmer den där. kommer på det efter typ 20 minuter och får lite smått panik. Går till vaktmästaren men han hade inte fått in någon. FAN (ursäkta), tänkte jag då. Som tur var gick jag dit efter lunch igen och då hade en vänlig själv lämnat in den, en tyngd släppte från mitt bröst! det värsta är att jag inte vet vem som lämnade in den för jag skulle verkligen vilja tacka den människan. Då kände jag att det finns människor med ett gott samvete och en själ trots allt! Sen blev dagen bara bättre och bättre. Jag tänkte att om jag inte hade varit hjälpsam på bussen kanske jag inte förtjänat att få tillbaka min iPod? Man kan gå och analysera och fundera på såna saker hur länge som helst! Blev i alla fall på bättre humör när min iPod låg tryggt i min väska igen så jag satte mig i biblioteket och pluggade till fyra. Kändes skönt att få lite gjort fast att jag hemskt gärna hade tagit helg i stället!

Idag storhandlade jag och Johan på Coop som vi ju har börjat med i detta hushåll, blev en hel del. Det bästa (eller sämsta kanske, haha?) med den här staden är att det inte bara finns en mataffär där man handlar utan massor med andra med, som min favoritaffär Hemtex! Hittade två ljusstakar och en takkrona till köket på rea. Jippie tänkte jag, men det vara bara jag som var glad för det köpet i vårt hushåll. Den andra halvan var inte allför positiv till det men det är ju då man får använda sin kvinnliga list och charm, haha ;) Eller hur? Så nu sitter jag här och fördriver lite tid medan Johan sitter och pillar med någon digital klockan (?) som han har gjort, kopplar ihop massa kablar och så. Jag fattar NADA! Han har nämligen lovat att jag ska få sätta upp takkronan när han är klar, jihaa!

Lägger upp lite bilder från veckan också. Igår satt jag ju kvar i skolan till sju, men innan jag satte mig i bibblan (mitt favoritställe när man ska plugga) gick jag till Pressbyrån och köpte en STOR kaffe och en Elle och njöt av. Jisses, nu ser jag hur mycket jag skrivit! Ska nog ta helg nu, i alla fall tills i morgon då det är plugg igen. TREVLIG HELG!



1) Mitt klädval igår 2) En stor god kaffe och en tjock Elle-tidning. Lycka! 3) Kaffe!  4&5) Utsikten från en del av skolan, nämligen det grupprum jag satt och pluggade i igår kväll. Rätt nice ändå va? Det är där på bryggan (bild fyra) vi sitter och äter lunch när det är soligt ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0