Ny vecka, ny energi?

Jaa, då är det måndag. Igen! Det känns som om dagarna och veckorna bara rusar iväg. Kommer livet alltid gå så här fort? Då är det verkligen viktigt att man tar tillvara på dagarna och gör det man vill i livet! Idag börjar vi inte förrän halv tio bestämde vår lärare i fredags. Vi skulle bara få tillbaka rapporterna och inte ha någon föreläsning så jag antar att det var därför. Det var tur för mig att vi hade lite sovmorgon idag för jag hade toksvårt att somna igår. Gick och la mig, gick upp, kollade på TV, tog en knäckemacka, gick och la mig och vände och vred på mig tills jag äntligen kunde somna. Jag tror att jag vände på dygnet i helgen med sena kvällar och sena morgnar! Men nu har jag vänt tillbaka hoppas jag. Har precis käkat frukost, en tallrik med A-fil och äppelbitar och en kopp kaffe. Fil med äppelbitar är verkligen grymt gott, men man hinner bara fixa det när man har lite tid på sog på morgonen. Skala, dela, hacka i mindre bitar... Det tar en lite stund ändå. Idag är det dags för träning igen, efter en helg på latsidan. Ska förbi SATS på vägen hem och springa tänkte jag. Jag skulle verkligen vilja springa ute, men det är kallt och tråkigt när det blir så mörkt ute. Jag och Johan har ju äntligen lärt oss springa ihop nu, haha! Vi ska allt se vem som gör bäst från sig i Göteborgsvarvet ;) Jag har inga förhoppningar om att vinna över honom, men jag ska ta mig i mål i alla fall! Och duktiga Emil, som måste vara sjukt sliten nu, tog sig ju i mål i Novemberkåsan på en hedrande 29:e plats totalt och 9:a bland juniorerna. Och det var första gången han körde! Jag förstår fortfarande inte hur man orkar, man måste väl utöver att vara tränad ha en enorm dos envishet antar jag! Hur som helst var det mycket bra gjort :) Nehej, nu ska jag ta och sätta fart här. Måste ju packa klart väskan och få med mig alla jädrans böcker vi har. Det blir inte lite att släpa på kan jag säga! Ha en bra dag, tjingeling!


Såhär skulle jag hemskt gärna ligga i värmen igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0