Det BLÅSER!

Jisses, när jag vaknade i morse så skallrade fönstrena för att det blåste så mycket. Och regnade såklart! Annars skulle det ju inte vara Göteborg. Som en i min klass sa när vi pratade om att plugga utomlands och i just Skottland:

Alltså, jag tänker såhär.. Om det blåser och regnar så här mycket i Göteborg, hur mycket lär det inte göra det i Skottland då? Ska man åka dit kan man ju egentligen stanna kvar här!

Och så är det ju, ända sen jag flyttade ner hit har det blåst, varit grått och regnat. Det har såklart varit fina dagar med, som hela maj till exempel när jag satt på balkongen och sög i mig alla solens strålar efter en grå och trist vinter utan snö. MEN, den största delen av året är det ändå sånt här skitväder. Man kan ju för sjutton inte ens ha paraply för antingen går det sönder eller så orkar man inte hålla i det för att det blåser så mycket. Jag önskar jag kunde spela in dessa vinande ljud, så ni får höra. Ni sitter säkert och tror att jag överdriver, men det göra jag INTE! Om vädret bara kunde vara lite bättre skulle jag faktiskt trivas rätt bra här. Vädret inverkar rätt mycket på ens humör egentligen, man blir genast glad om man vaknar och det är blå himmel och sol, en sån där fin höstdag. Men idag vaknar man och hör att det regnar, då blir man TRÖTT TRÖTT TRÖTT!

Ojdå, vad klockan blev mycket! Nu ska jag gå och borsta tänderna och sen ska jag plugga en timme innan jag åker till skolan (där det blåser ÄNNU mer än här efter som det ligger vid vattnet). Ha en bra dag! Tjingeling! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0