1:a advent!

Idag är det första advent, nedräkningen till jul har börjat! Ikväll när det är mörkt och mysigt ska vi åka in till stan och kolla på julskyltning och gå på Liseberg. Det finns nog inget som kan få en i så bra julstämning som Liseberg vid jul! Så fram tills dess är det plugg som gäller, det har blivit alltför lite av det denna helgen. Känns väldigt stressande!

Igår kväll när jag satte mig härinne i sovrummet vid datorn, hörde jag massor med mopedljud utifrån och tänkte att de där människorna som brukar hänga vid affären här nere nog har fått spratt igen. Tittade ut genom fönstret och vad ser jag? Jo, jag ser FEM, javisst hela FEM postmopeder, ni vet såna där med en stor gul låda framför styret där posten ligger i. Kan ni tänka er hur det såg ut? De kör racer på vändplanen här nere och åker och sladdar och kör runt alla lägenheterna, HELT GALET! Hur fasen kan man få tag på FEM stycken postmopeder bara sådär? Så jag blev faktiskt lite förbannad och ringde och tipsade polisen och det visade sig att det var FLERA andra som också hade ringt in och tipsat om det. Jaa, det var helt galet i alla fall!

Igår kväll lagade jag mat. Jag gjorde ett nytt recept som jag verkligen kan tipsa om, nämligen räkor med grönsaker i kokos röd curry. Johan tycker det var jättegott, fast vi ska göra med kyckling nästa gång, man blir mättare på det! Kan lägga ut receptet senare när jag har tid.


Först med bara räkor och grönsaker, sedan när allt är klart!


Nu måste jag återgå till pluggandet. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0