lite plugg gjort, mycket plugg kvar

Men det bränner så himlans mycket i mina ögon, är nog det sista som är kvar av min förkylning. Ska plugga lite till och dämpa det dåliga samvetet innan jag ska duscha och hoppa i sängen. Måste ju vänta på att mamma ska ringa också, vi har nog så att säga inte riktigt klippt navelsträngen än!
I helgen ska det tydligen bli kanonfint väder. Det är ju kul, om det nu inte bara vore så att jag är tvungen att sitta inne och plugga hela dagarna inför tentan. Å andra sidan kan jag nog unna mig lite sol på eftermiddagen om jag pluggar ordentligt på förmiddagen. Det blir nog bra iaf. Förstår inte riktigt hur J känner angående det här med sol, han säger hela tiden att det är för varmt. När blir det för varmt?? ALDRIG! haha. Jäjä. Tillbaka till plugget. Adjö!


Btw, jag har precis läst ut "Flickan som lekte med elden" och har börjat läsa en ny. "Smärtans barn" heter den. Började läsa den på bussen i morse och fick sluta flera gånger för jag mådde illa. Det handlar om könsstympning och att den existerar i Europa också. Författaren har också skrivit "En blomma i Afrikas öken" som handlar om könsstympning där och om hur hon har växt upp. Det är så hemskt att man knappt kan läsa boken men jag antar att det bara är att härda ut. Dessa böcker borde nog varenda människa läsa så att alla verkligen förstår att det faktiskt existerar i Sverige med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0