Inte en lika bra dag

Gaaah, blir galen. Nu har jag ju fått e-legitimation men då funkar det ju såklart inte på adressändring vilket gör allt VÄLDIGT jobbigt! Gjorde adressändring i måndags och borde fått blanketterna idag och skickat iväg dem, men hade det kkommit några? NEJ! Så då tänkte jag (smart som man är): Ahaa, jag har ju e-legitimation nu så då kan jag ju använda den och adressändringen blir klar på två sekunder! YES! men neeee, för då funkar ju inte nordeas e-legitimation på adressändring! Va fasen är det här??? Det om något ställe borde det väl funka på? Så då fick jag ringa till adressändring för andra gången och säga att jag visst ville ha blanketterna: "om ni kanske kan skicka dem till vår nya adress då för vi flyttar ju i helgen". Javisst, det kunde han ju göra. sen så börjar ju den inte gälla förrän på torsdag så då tyckte han att jag skulle ta eftersändning, men det måste man göra i ett helt år för annars blir det jtätedyrt sa han. Ahaa, ett år, tjena! Jag ska ju göra det i sommar när man åker hem och jobbar och då blir det ju liksom adressändring hit och adressändring dit.. Jag blir så trött!! men jag har tänkt efter och de papper som man inte vill ska komma bort (räkningar) kommer ju inte nu i veckan så det är ju LUGNT. hoppas jag! men men. Idag var ingen bra dag som sagt. Denna tid som jag nu spenderat med att ringa till hundra människor och som har tagit ca 3 timmar skulle jag ha ägnat mig åt att plugga. Tänk så fel det kan gå. Men allvarligt, hur kan inte nordeas e-leg funka överallt? Skit skit skit. jäjä, orka..

Fick tillbaka mekanik-duggan idag och vår lärare gick till och med igenom hela duggan innan han lämnade tillbaka dem för han verkade VÄLDIGT bedrövad över hur dålig poäng det var på allas duggor. Ajdå, tänkte jag. japp, ett poäng till mig, det är bara att tugga och svälja, inga sura miner här. Meeeeeeen, jag fick faktiskt 5.5 vilket inte var alls så dåligt om man jämför med snittet. Så jag får väl vara nöjd.

Dags att försöka ta tag i sitt liv nu, ciao!

Kommentarer
Postat av: Fire

Tack för informationen!!! får nog ta och skaffa mig en tror jag. Ha en härlig kväll!

2008-03-06 @ 18:03:58
URL: http://firekick.blogg.se
Postat av: Elin H

Det låter som du får uppleva Oslos krångliga byråkrati i repris din stackare!! Jag och några klasskompisar har funderat på att åka dit och sommarjobba.. vad tror du om det? Är det värt besväret? :P hoppas allt är bra med dig annars! puss

2008-03-08 @ 10:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0