Mmm..

Gick inte att installera Matlab tidigare idag, mycket irriterande. J får väl fixa det åt mig när han kommer hem, han kommer blir såå glad för det, haha. I förmiddags blev jag väldigt sugen på färska räkor till ikväll så jag begav mig till Backaplan för att inhandla det. En fördel med att bo härnere på kusten är att de är MYCKET billigare än hemma. Köpte ett kilo och de kostade 130kr, vilket är halva priset mot hemma. Blev lite reashopping också innan jag begav mig hemmåt igen, man kan ju inte gå förbi affärerna utan att gå in. Så är det! Och bara för att jag var lite halvstressad, ville hem och plugga samt att jag skulle handla på netto också så krånglade såklart bussen jag satte mig på (jag är inte förvånad när det gäller mig) så det tog tre gånger så lång tid att komma hem. Väl hemma skalade jag lite räkor och gjorde en tunnbrödsrulle med majonnäs, sallad, ägg, gurka, dill och FÄRSKA RÄKOR! Nu blev ni allt avis va? Det var sååå gott så det måste jag äta snart igen. Och jag kom på att om man lindar lite folie runt sdå kan man ju ta med sig en sån till skolan i brist på matlåda. Idag är det idéernas dag för min del! Nu ska jag fortsätta plugga, behövde ett litet avbrott bara. Egentligen skulle jag vilja vara hemma för där ska vi fiska kräftor i hamnen ikväll. Jag har fiskat MYCKET kräftor i mitt liv men aldrig i hamnen. Det verkar ju så mysigt att göra det, hoppas jag kan vara med nästa år om det blir så igen. Och en sak till. Jävlar i havet vad dyra signalkräftor är här. 369kr per kilo. Sjukt verkligen. Jaja, trevlig fredag på er!

En sak till bara. Jag tänkte nyss på lilla Molly som är uppe i hundhimlen. Tänk om hon hade levt idag, då hade hon varit en perfekt kandidat för att få bo här hos Svenson&Gustavsson i Göteborg. Gillar inte att jaga utan gillar däremot mys i soffan dagarna i ända. Kunde det blivit bättre? Hoppas hon ligger däruppe på ett moln o tittar ner på mig och ser så att jag sköter mig. Hon var speciell den där Molly. Min o mammas första och alldeles egna lilla hund. Och jag fick bestämma namnet :)

MOLLY!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0