Underbart är kort?

Helt underbart väder idag, jippie! har suttit på balkongen hela eftermiddagen och solat mig. Man mår verkligen så himla mycket bättre när solen tittar fram, hoppas det håller i sig ett tag! Eller?

Imorgon hoppar jag över programmeringsövningen med motivet:
Hur ska jag ärligt kunna göra klart och redovisa en lab om jag inte ens vet vad jag sysslar med? Skulle de be mig göra om lab 1 och 2 skulle jag INTE blir godkänd. Så imorgon ska jag plugga hållf. och fixa matlab och lära mig lite om det.
På nåt sätt är det så tröttsamt med programmeringen för de flesta verkar tro att det är någon sorts tävling: vem blir klar först? Och för mig egen del så kvittar det om jag skulle hinna klart först med lab 3 imorgon för jag skulle ändå inte kunna förstå något av det som står där framför mig på skärmen. Och jag kan GARANTERA att 75 % av de i klassen inte har någon aning om vad de sysslar med när de sitter vid datorerna för alla har fått hjälp med det mesta. Det känns som om jag vill kunna det jag blir examinerad i, annars kvittar det ju eller hur?

Det ska bli väldigt skönt med helg! Har en hel del saker som ska göras och som ska stökas undan och nu har man tid till det. Det konstiga är att så här på torsdagen när helgen snart är här känns det som om helgen är jättelång och man har massor med tid men av någon konstig anledning så hinner man knappt blinka och vipps så är det söndag! Men man få försöka njuta den tiden man hinner :)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0