Mamma sa att jag skulle gå med i en förening och...

... jag tror att jag kanske ska gå med i en gymnastikförening som ledare faktiskt! Hur bra låter inte det? Jag har saknat gymnastiken så fruktansvärt mycket sen jag tog ett break som tränare. Trots att barnen kunde driva en till vansinne allt som oftast så var det ändå de där dagarna när man var trött och nere och man gick till träningen och alla barn är glada och tjoar oavsett väder etc. som gjorde en glad och de dagarna kommer man verkligen ihåg! Jag glömmer aldrig sista träningen innan jag tog studenten och flyttade till Oslo. Jag fick hålla mig ifrån att börja gråta hela träningen, alla barn kramade mig hela träningen och sa: Jooooossaaaaaaan, måste du sluta? Snääääälla, kan du inte stanna? Fy, så hemskt. Dock så tror jag inte att jag ska kontakta föreningen i fråga förrän i sommar eftersom jag ändå inte kan börja förrän i höst. Det spelar liksom ingen som helst roll vilken nivå gympan är på, det är så himla kul att se allas framsteg ändå! Jag känner också att det är ett rätt bra sätt att träffa lite mer människor av det kvinnliga släktet, liksom kompensera det faktum att det inte finns så många av oss i varken min klass eller på min skola. Jaa, jag får nog nästan bestämma att jag ska göra det här.

Idag har det varit sådär underbart fint väder igen! Satt på kajen hela lunchen och solade och åt, så skönt! Blev klar med lab 3 på programmeringen också så det känns bra. Kände faktiskt att jag förstod lite mer idag och det är ju alltid positivt! Dock förstår jag nog inte på långa vägar så mycket som det är tänkt att man ska vid det här laget men hurra för mig ändå! Har suttit i solen på balkongen nu i e.m och läst min bok, den är ju grym!

Dags att städa och sen hoppa in i duschen. Ciao!


Pssst... Kolla björkarna, de håller på att slå ut!


image58




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0