Köpestopp, NU!

Japp, nu ska jag spara pengar. Jag är INTE bra på det, men jaa jag måste ju det ändå. Det är såååå svårt när det blir sommar och alla fina klänningar och skor bara finns där i affärerna och ropar: KÖP MIG, KÖP MIG! Men jag insåg idag när jag hade varit på Gina Tricot som precis öppnat på Backplan kom hem och skulle hänga in mitt inköp i garderoben och det inte fanns en endaste ledig galge (och vi har mååååååånga) att hänga det på att jag förmodligen har kläder så det räcker. Förmodligen också så det täcker en halv armé! Såå, härmed lovar jag och svär att jag har köpestopp (förutom såna där viktiga måste ha-grejor såklart) tills sommarlovet börjar. End of discussion! (det låter mycket hårdare på engelska, haha).
MEN, det finns två undantag:

- fredag 2:a maj, shopping någonstans med mor (hennes idé, INTE min)
-
lördag 17:e maj, shopping "på det där stället" (även känt som Ullared) med mormor och mor

ENDAST dessa dagar är det tillåtet att spendera mitt YNKLIGA studiemedel, OKEJ?!

Och bara för att, en bild på inköpet! Och erkänn, visst är de fina? :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0